אוספים - עמוד פריט - המרכז למורשת יהדות אתיופיה

מסיני לאתיופיה: עולמה ההלכתי והרעיוני של יהדות אתיופיה

מסיני לאתיופיה: עולמה ההלכתי והרעיוני של יהדות אתיופיה

תיאור

נדירים הם המקרים שבהם עַם מקבל דרישת שלום מעברו הרחוק, בדמות קהילה שאבדה וחזרה לחיות בתוכו. כזה הוא סיפורה המופלא של "ביתא ישראל", קהילת יוצאי אתיופיה, העתיקה בקהילות ישראל ששבה לחיות בקרב עַמה ההיסטורי כשהיא עמוסת מסורות עתיקות, סיפורים ומנהגים המיוחדים רק לה. ייחוד זה זימן לה התמודדות עם שאלה כבדת משקל: האם ראוי שתשיל מעליה מסורת בת אלפי שנים שנשמרה בתנאים קשים ביותר לטובת אימוץ ההלכה האורתודוקסית?

הספר מסיני לאתיופיה נועד להשמיע את קולה העמום של קהילת "ביתא ישראל", בעומק ומתוך מעורבות רגשית, ולהציב אותה כשווה בשיח היהודי בדורנו. לדידו של המחבר, הרב שרון שלום, היכרות מעמיקה עם יסודות קיומה היא בסיס לדו-שיח פורה בין המסורות השונות של היהדות. לפיכך הוא נרתם למאמץ נועז ראשון מסוגו: ניסיון לחבר מעין "קיצור-שולחן-ערוך" המגשר בין ההלכה הכלל-ישראלית המקובלת לבין הלכת "ביתא ישראל".

הרב שרון שלום עלה לארץ בשנת 1982 , במבצע "בת גלים". משמש כיום רב קהילת "קדושי ישראל" בקרית גת. משלים עבודת דוקטור בפילוסופיה יהודית, מרצה במכללת אלקנה, באוניברסיטת בר אילן ובמכון הגבוה לתורה באוניברסיטה.

"יפה עשה הרב שרון שלום להציע לבני עדתו מעין מדריך הלכתי, כעין קיצור-שולחן-ערוך לבני העדה האתיופית. את אשר עשה, עשה מתוך הבנה עמוקה לצורכי הקהילה, למועקתה ולזעקותיה."
- הרב פרופ' דניאל שפרבר

"כמה טוב עשה בני הרב שרון. שמחתי לראות חיבור זה, התרגשתי מאוד... המנהגים הללו הפיחו בנו חיים, המנהגים הללו הם כמו עמוד האש ועמוד הענן שהיו מורה הדרך של עם ישראל במשך המסע ממצרים לירושלים."
- כהין קייס תפסהקו מלכי צדק פקדו

סימול: 00003/000217

תאריך: 2012

מידע נוסף

מאגר: ספרייה
תבנית: ספר
רמת תאור: תיק
כותרת: מסיני לאתיופיה: עולמה ההלכתי והרעיוני של יהדות אתיופיה
סוג החומר: ספרים
ISBN: 978-965-545-504-5
מחבר: שלום, שרון
מוציא לאור: משכל - הוצאה לאור והפצה
מקום הוצאה לאור: תל אביב
תאריך הוצאה לאור (מתאריך): 2012
שפה: עברית
מספר עותקים: 4
הערות: כולל "שולחן האורית" - מדריך הלכתי לביתא ישראל, קישור לכותר:, https://kotar.cet.ac.il/KotarApp/Viewer.aspx?nBookID=101787546
שנה: 2012

לסיוע באיתור מידע, איסוף חומרי ארכיון ופרטים נוספים

פנייה לארכיון